Mindenmentes kölescsinta

 2014.09.01. 20:54

k5_1.jpg

Amint a tegnapi posztomból kiderült, az ételintoleranciám miatt változtatok a receptjeimen. A mait bátran fogyaszthatják azok, akik glutén, tej, tojás, rizs, és kukorica nélkül élnek. Azaz mindenmentesen. Egyedül a méz lehet allergén, ez esetben cseréljétek le arra, ami számotokra a legmegfelelőbb.

Amellett, hogy valami nagyon finomat szerettem volna reggelizni, fontos volt, hogy kielégítsem szénhidrátfüggőségemet, és legalább az illúzióm legyen meg, hogy palacsintát eszek. :) Ennek szellemében készült el a kölescsinta. Őszibarackkal fogyasztottam, és frissen turmixolt almalevet ittam hozzá. Remek párosítás volt. Ajánlom mindenkinek, nemcsak diétázóknak!

koll1_4.jpg

Kölescsinta:

Hozzávalók:

  • 15 dkg kölesliszt
  • 4 evőkanál puffasztott amarántmag
  • 1,5 dl frissen turmixolt alma (rostos) (nálam ez 1 almából kijött)
  • 2 evőkanál méz
  • 1 teáskanál fahéj
  • víz
  • olíva olaj

koll2_5.jpg

Elkészítés:

A köleslisztet elkeverem az amarántmaggal, a leturmixolt almával (akinek nincs turmixgépe reszelje le),a mézzel, és a fahéjjal. Teszek hozzá annyi vizet, hogy sűrű palacsinta tésztát kapjak. Olyan amerikai félét. Ezután kevés olívaolajat forrósítok, és evőkanálnyi adagokat teszek a serpenyőbe. Mindkét oldalát pirosra sütöm. Megszórom még egy kevés fahéjjal, aki édesen szereti, csurgathat rá extra mézet. Őszibarackkal nagyon finom, és mivel a recepthez turmixoltam almát, készítettem magamnak is egy pohárral.

A család apraja-nagyja szeretni fogja!

koll3_2.jpg

Extrák: Gluténmentes, Laktózmentes, Tojásmentes, Kukoricamentes, Szójamentes, Rizsmentes, Mindenmentes, Reggeli, Nasi

Ha kipróbálnád a vegán kölestortámat is, olvasd el, hogy készül!

Címkék: Reggeli Vegetáriánus Gluténmentes Laktózmentes Gyerekbarát Tojásmentes Nasi Kukoricamentes Szójamentes Rizsmentes Mindenmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://iz-illat-varazslat.blog.hu/api/trackback/id/tr866657173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar bucó 2014.09.02. 17:00:42

Nem minden lapos étel palacsinta. Ez például nem is hasonlít rá. Attól még persze lehet finom, de nem palacsinta.

Pierr Kardán 2014.09.02. 17:03:25

Nekem is van étel-intoleranciám, de én inkább mély belenyugvással fosok, minthogy ilyeneket egyek...

RGabi 2014.09.02. 20:20:33

@magyar bucó: Nem is írtam hogy palacsinta. Én kölescsintának neveztem el. Ki mondta hogy palacsinta?

RGabi 2014.09.02. 20:21:28

@Pierr Kardán: Gratulálok. A te tested,a te döntésed...

The Pervert SpiderMan 2014.09.02. 22:02:27

Várom már a vegán-nyersevő-gluténmentes marhapörkölt-nokedlival menüt...

magyar bucó 2014.09.02. 22:09:26

@RGabi:
"Palacsinta glutén, tej,
tojás, rizs, és kukorica nélkül"

Így vagy kint az Indexen.

RGabi 2014.09.02. 22:13:29

@magyar bucó: Ez esetben az indexes szerkesztőnek szólt a kommented.:) Ugyanis ott nem én adom a címeket. :)
süti beállítások módosítása