Ételintolerancia? Welcome...

 2014.08.31. 22:22

drip-175551_1280.jpg

A mai témám személyes, nem receptet fogok írni. Szeretném elmondani nektek, hogy a későbbiekben kicsit átalakul a blogom. Legalábbis a receptes része.

Eddig is törekedtem a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásra, azonban az élet ezen belül most szűkebb mederbe terelt. Nemrég elmentem egy ételintolerancia tesztre, és kiderült, hogy van jó pár dolog, aminek a fogyasztása nem kedvez hosszútávon a szervezetemnek.Ugyan tisztában vagyok sok mindennel a táplálkozás terén, az eredményeim mégis fejtörést okoznak, így bővebben majd akkor fogok erről írni, ha konzultáltam dietetikussal.

question-mark-96288_1280.jpg

Amikor megkaptam az eredményt, nem az jutott eszembe, hogy sajnáljam magam, hanem az, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy ezekre fény derült a huszas éveim végén. Illetve választ kaptam az évek óta fennálló problémáimra. Azt gondolom, hogy ez egy lehetőség, amivel élni kell, és nem szabad a fejünket a homokba dugni.

background-2561_1280.jpg

A táplálék intolerancia nem egyenlő az allergiával, és jó esetben még akkor fény derül rá, amikor nem alakult ki súlyos betegség annak következményeként. Ezen az oldalon  elolvashatod az ételallergia, és intolerancia közötti különbségeket.

egg-157224_1280.png

Csak javasolni tudom minden embernek a teszt elvégzését, akinek évek óta nem szűnő bőrproblémái, emésztés zavarai, inzulin rezisztenciája, PCOS, súlyproblémái, anyagcsere zavarai, vagy egyéb olyan tünetei vannak, amire nem kapott választ az orvosok végigjárása után. Nem feltétlenül jár emésztési problémákkal az intolerancia. Nekem például évek óta jelez a bőröm. Amikor már mindent lecseréltem natúr kozmetikumra, tisztítószerre, nem tudtam másra gondolni, mint a táplálékra. És mivel ebben is körültekintő vagyok, és évek óta nem eszek "hülyeségeket", ezért ki akartam deríteni a kiváltó okot. A főbűnösök már megvannak, a pontos diétás előírás még várat magára a konzultációig. Addig igyekszem kerülni az ellenségeimet, de mégis változatosan étkezni.

rice-316532_1280.jpg

Az igazi kihívás, úgy kreatívkodni a konyhában, hogy meg van kötve a kezed az alapanyagok terén.

Most felsorolom azokat, amik nem lesznek a receptjeimben ezentúl (kivéve, ha a dietetikus szerint mégis ehetem valamelyiket):

Tehéntej, Tojás, Glutén tartalmú gabonák, Rizs, Kukorica, Szója, Szilva, Kókusz, Pisztácia, Borsó, Vörös vesebab, retek, gomba, sörélesztő, lenmag. Persze másra is figyelnem kell, de ezek jóval a határérték felett szerepeltek a vizsgálat során.

corn-142206_1280.jpg

Ha neked is táplálék intoleranciád van, vagy a gyerekednek, akkor alapos fejtörést okozhat a másnapi ebéd kitalálása. Ebben szeretnék segítséget nyújtani a későbbiek során receptjeimmel, ötleteimmel.

peanut-388785_1280.jpg

Ne keseredj el! Ennek hatására az egész család sokkal egészségesebben fog étkezni, a jó hír, hogy ezek után nem lesznek súlyproblémáid. (Kivéve, ha minden menüből megeszel egy tepsivel)

Ha táplálék intoleranciád van, mindenképp konzultálj dietetikussal, hogy megtaláljátok a számodra legmegfelelőbb diétát. Ha saját kútfő alapján étkezel, és mindent kihagysz, amiről úgy gondolod, hogy a teszt alapján káros számodra, az veszélyes is lehet, mert nem jut  szervezeted elegendő vitaminhoz, ásványi anyaghoz.

flour-49689_1280.jpg

Az, hogy a google a barátod, az nagyon jó dolog, de mindenképpen fordulj szakemberhez!

Ha még nem derült fény az intoleranciára, végeztesd el a tesztet minél hamarabb. Én őket ajánlom, érdek nem fűz hozzájuk, viszont korrektek, megbízhatóak.

Itt találjátok azoknak az ételeknek a listáját, amiket tesztelnek. Semmi elhúzódó vizsgálat, csak egy vérvétel.

Gondold újra a táplálkozásod, sosincs késő, hogy változtass! Elég bátor vagy?

Címkék: Ételintolerancia

A bejegyzés trackback címe:

https://iz-illat-varazslat.blog.hu/api/trackback/id/tr956653589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása