cukk3.jpg

Ti használtok rizstejszínt?

Én nagyon szeretem, mert ez egy kiváló növényi alternatíva az ételek szaftosabbá tételére. Nem beszélve arról, hogy a hagyományos tejszín magas zsírtartalommal bír, így a vele készült ételek is tartalmazzák ezt az extrát. A rizstejszínnel eleinte én sem voltam bizakodó, viszont a gyakorlatban meglepő, hogy nem okoz feltűnően más ízt azoknál az ételeknél, amiknél eddig a hagyományos verziót használtam, talán egy kicsit édesebb. Csak hogy említsek egy-két példát, nagyon finom vele a sajtos csirkemell, a rakott krumpli, a tökfőzelék (itt a tejet helyettesítettem).

Ma ismét egy vegetáriánus étel készült. Mielőtt aggódni kezdenétek, hogy szegény férjem nem kap elég fehérjét, megjegyzem, sokszor ellát a család hagyományos fogásokkal. Magyarul hétvégén hús van hússal, így hétköznap általában húsmentesen élünk. :)

Visszatérek a mai recepthez, már írom is hogy készült a zöldséges gnocchi.

Megfőzted már az ebédet? Ha már igen, nincs baj, készítsd el holnapra!

cukk1.jpg

Zöldséges gnocchi:

Hozzávalók:

  • 1 csomag gnocchi (ezt el is lehet készíteni, de így nem lesz gyors az ebéd. erről majd máskor)
  • 1 db közepes cukkini
  • 1db közepes édesburgonya
  • 10 dkg zöldborsó
  • a hagyma opcionális (nekem ez ma pont nem volt itthon)
  • 1 kis doboz rizstejszín
  • kurkuma, só

Elkészítés:

A forrásban lévő sós-olíva olajas vízben kifőzzük a gnocchi gombócokat, ha feljönnek a víz tetejére, kivesszük őket egy tálba. Közben kevés olíva olajon megpirítjuk a kockára vágott édesburgonyát, cukkinit, majd hozzá adjuk a zsenge zöldborsót. Sózzuk, öntünk rá kevés vizet, és amikor már félig megpuhult, adunk hozzá kurkumát. Amikor megpuhult, beforraljuk a rizstejszínnel. Gnocchi tetejére halmozzuk, és már fogyaszthatjuk is. A rizs is nagyszerű köret hozzá, bevallom akkora adaggal készítettem, hogy dobozoltam rizzsel is és gnocchival is.

cukk2.jpg

Extrák:

Laktózmentes, Tojásmentes, Gyors: 20 perc, Vegetáriánus

 

Címkék: Gyors Vegetáriánus Laktózmentes Tojásmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://iz-illat-varazslat.blog.hu/api/trackback/id/tr206495285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása