Cukkini szuflé

 2014.06.30. 10:18

szuflé4.jpg

 

Dübörög a cukkini szezon, és én valami könnyű, légies finomságot szerettem volna készíteni ebédre, mert a nagy hőségben nem szeretünk nehéz ételeket fogyasztani.

 

A cukkini kiváló szuflé alapanyag, ráadásul kettő is volt itthon. A férjem ezt különösen szereti, mert ahogy ő fogalmaz, nem száraz. Főleg akkor nem lesz száraz, ha készítünk hozzá egy kapros-citromos joghurt mártást is, ami még jobban feldobja ezt a nyári ételt. A legjobb dolog ebben a fogásban, hogy 25 perc alatt elkészül, így aki elkészíti, annak nem kell a forró konyhában töltenie az egész délelőttöt. Mindenképp próbáljátok ki!

 

szuflé6.jpg

 

 

Cukkini szuflé:

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb cukkini
  • 4 db tojás
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 15 dkg rizsliszt
  • só, kapor

Elkészítés:

A mosott, hámozott cukkinit lereszeljük egy nagyobb lyukú reszelőn. hozzáadjuk a tojássárgákat, a rizslisztet, sót, apróra vágott kaprot, és a reszelt sajtot. Összekeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a habbá vert tojásfehérjéket.

Ezután muffin sütőbe tesszük, én teszek bele papírt is, de ez akár olajozással helyettesíthető. Majd előmelegített sütőben 200 fokon, légkeveréses funkción 15 perc alatt készre sütjük.

 

koll.jpg

 

Kapros-citromos joghurt mártás:

Hozzávalók:

  • 1 kis csokor kapor
  • 1/2 citrom
  • 1 kis pohár natúr joghurt
  • só, kevés kókuszvirág cukor

Elkészítés:

A joghurtba keverjük az aprított kaprot, belefacsarjuk a citromot, és kevés sóval-cukorral ízesítjük.

 

szuflé5.jpg

 

Extrák: Gluténmentes, Vegetáriánus, Gyerekbarát, Gyors: 25 perc

 

 

 

 

 

 

Címkék: Gyors Vegetáriánus Gluténmentes Gyerekbarát

A bejegyzés trackback címe:

https://iz-illat-varazslat.blog.hu/api/trackback/id/tr46453515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyka 2014.07.07. 10:13:00

Kolléganőm megcsinálta, szuper lett!
Köszi a receptet.

Krutzifix 2014.07.10. 20:37:51

Én is elkészítettem - frenetikus! Rizsliszt helyett tökmagliszttel, és a tisztítottan 32 dekányi cukkinihez feleztem az egyéb hozzávalók mennyiségét. Mártást nem készítettem hozzá, simán ettem, csípős paprikakrémmel :) Jah, és szuflé formában sütöttem - ha már szuflé :) Fotó: www.facebook.com/photo.php?fbid=872607592753929&set=gm.585170908270180&type=1&theater Nagyon ízlett! Köszönöm!

RGabi 2014.07.10. 20:44:08

@Krutzifix: Szuper! :) a képet valamiért nem tudtam megnyitni, de örülök, hogy jól sikerült!:)
süti beállítások módosítása