sz2.jpg

A szezámolaj jótékony hatásairól korábban már írtam, ma a szezám magját használtam az ebéd elkészítéséhez. Mióta nem ehetek tejtermékeket figyelnem kell a kalcium bevitelre. Erre a szezámmag nagyon jó, és ma adok nektek egy kis ötletet, hogyan fogyaszthatjátok rendszeresen. Ha nem szeretnél minden ételt ezzel készíteni, mégis fontosnak tartod, hogy elegendő kalciumhoz juss, tegyél egy kis üveg mézbe 2 evőkanál szezámmagot, majd minden nap egyél meg ebből egy teáskanálnyit. Desszertnek sem utolsó, közben pedig gondoskodsz magadról.

Amennyiben szereted a szezámmag ízét az ételeidben is élvezni, próbáld ki ezt a receptet!

sz1.jpg

Szezámmagos tőkehal párolt brokkolival

Hozzávalók:

  • 2 szelet tőkehalfilé
  • 1 evőkanál szezámmag
  • só, bors
  • 1 kávéskanál tárkony
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 fej brokkoli

Elkészítés:

A brokkolit megpároljuk, vagy megfőzzük, tetszés szerint. A tőkehalfiléket sózzuk, borsozzuk, tárkonyozzuk, majd beleforgatjuk a szezámmagba. Olíva olajjal megkent tepsibe helyezzük őket, majd mellédobáljuk a fokhagyma gerezdeket. 180 fokra előmelegített sütőben fólia alatt 30 percig, majd kitakarva további 20 percig sütjük, de ekkor már légkeveréses, alsó-felső sütés funkción. Az erősebbik nem kaphat e mellé a fogás mellé még egy adag rizst, hogy jóllakjon.

sz4.jpg

Extrák: Gluténmentes, Tojásmentes, Laktózmentes, Rizsmentes, Szójamentes, Kukoricamentes, Mindenmentes, Ebéd, Gyors, Gyerekbarát,

Címkék: Gyors Ebéd Gluténmentes Laktózmentes Gyerekbarát Tojásmentes Kukoricamentes Szójamentes Rizsmentes Mindenmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://iz-illat-varazslat.blog.hu/api/trackback/id/tr406670957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.